tisdag 21 augusti 2012

en liten text

Hejsan!
Nå äntligen har jag lite tid att berätta vad jag har gjort denna hälg och de senaste dagarna..  På fredagmorgon åkte jag ju tidigt iväg till tågstationen och satte mig  på tåget mot Helsingfors med Madde, Emma, Fia och Lotti. Efter många om och men på tåget kom vi oss ner till Hesa, där vi fick problem med att hitta bussen till Esbo. Tog typ en timme och när vi äntligen kommit på bussen hade vi ju ingen aning om var vi skulle av? var hotellet var? eller hur länge det skulle ta, men vi var ganska bra och hittade direkt.
Abc mat, dusch och en timmes väntan innan vi fick en taxi, eftersom det var runt 25 000 personer som skulle på festivalen i fredags. Missade Skrillex men träffade Roy och gänget och satt ute i det fina vädret innan vi gick in på området och tittade på David Guetta och det var bra.
När vi skulle ta oss hem tog det ungefär 4 timmar innan vi fick en taxi, 11 grader varmt, shorts och nätet överbelastat hela kvällen där.
På lördag steg vi upp halv 9 och åt en riktigt god frukost och jag o Jenni som också var med och hade kommit från Pargas sovde en stund till senare innan vi fick gå i duschen fixa oss och åka redan kl.15 tillbaka dit. Satt ute i ungefär 7 timmar med jeppisbor och Roy o co. Den kvällen såg jag Hurts och det var ännu bättre, det var en riktigt lyckad hälg.
Söndag morgonmål bussen till Helsingfors och Arvid var med och shoppade, haha eller nej inte riktigt, han satt på ett café med våra väskor. Vi åt också kinamat innan vi tog tåget hem, som också var en upplevelse för många människor tror jag.
Skolan igår och idag, har även sovit i Replot inatt tillsammans med Emma, blev en riktigt skön kväll med film chips och köttpiråg och prat. Nu är jag påväg på loppis med Roy, fasst jag fick hem ett par dr denim byxor idag :)  Grattis till dej som orkade läsa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar