söndag 5 augusti 2012

Köklåååout

Tjohoo. Söndag igen, alltid lika tråkig och jobbig dag och jag är så trött på att jobba så skulle bara kunna säga upp mig, men det är ju bara en vecka kvar, och bara en vecka kvar på hela sommarlovet? Tänk va snabbt tre månader har gått. Får börja se framemot höstlovet snart och jag gillar verkligen inte att man måste börja ta på sig varmare kläder.
Nå iallafall har min hälg varit super, fasst vädret varit mindre bra. Mamma och pappa for till Estland i fredags så har haft huset för oss själva, jag och Andreas. Men fredagskvällen blev lite slö först, hade ingen aning om vad jag skulle göra, men sen pratade jag lite med Emma och Lotti så jag åkte ut med dem, på en kaffe till abc, snurrade på istan och sen var jag en sväng på omalleys också. Jag och Emma som inte har åldern att vara där drack två stycken medan Lotti var nykter och körde, hehe. Hesburger, via ollis och kiika och sen hem. Jag lade mig på soffan och tittade film med Andreas och vaknade följande morgon på soffan. Var lite slö på morgonen och tittade på lilla jönssonligan innan jag gick i duschen och började fixa mig. Andreas fixade pyttipanna åt oss och så småningom på dagen började jag söka mig med vespan till Köklot, där jag skulle befinna mig ett dygn framåt. Jag kom mig ut till Roy's villa, men ägaren själv var inte där utan jag satt och spelade kort med Sandra, Emil och Fossin. Det ösregnade men vi var där fasst det, och det kom mer och mer folk hela tiden, men lite senare på natten åkte de flesta och vi lade oss.
Har verkligen inte sovit mycket bredvid en vild Fredrik som slår runt sig när han sover och mumlar saker för sig själv så på morgonsidan fick jag byta säng och sov ett par timmar till innan vi började reda upp stället.
Tog en evighet, men till sist kom jag mig över till land och fick ta på mig en våt hjälm och köra hem till den efterlängtade maten. Åt, lade mig på soffan och titta på tv, somnade och nu har jag just ätit pizza och tittat på Rasmus på luffen.
Nu blir det duschen, bara slöa lite mer och sen sova så att man orkar med en jobbdag, sista måndagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar