onsdag 29 februari 2012

HEMMA

Lördag: Madeleine kom hit och vi starta mot Ruka, med lite pauser och sånt kom vi fram ungefär runt en 6 tiden sku jag giss. Blev bara film den kvällen och for iväg och hyra skidorna.

Söndag: Steg upp en 9, fixa oss och börja skid lite slalom.. Efter en stund i blåa backar fundera vi prov en röd, sluta med att det tog över en halv timme ner, fö den var så brant. Lite kyligt men kaffepauser inn i värmen nu som då så gick dagen och bastu & en film på kvällen.

Måndag: Madeleine fylld, så grattis igen. Men vi tog en sovmorgon och steg på skidorna sen igen, skida hela dan och mot kvällen blev det bastu och min familj och Madde gick ut och ät. Efter en lång stund på restaurangen då med familjen och Vanessas familj, som kom lite senare och efter en lång stund med skratt, så promenera vi tillbaka och sen en film igen.

Tisdag: En kallare dag, så blev mycket pauser men endå en hel del skidning, träffa på Jennifer och Mathias i backen också. Vi for upp med liften till affären för att handla, hade även glömt att det var uppför en bit för att slippa ner tillbaks till stugan, tungt var det. Sku även grill korv denhe dan. Hitta en braso, men inga grillspett så blev en kall korv. Lyckat. Sen film, tillbaks med skidorna, bastu och mat!

Onsdag: Steg upp 08.00, pappa skjutsa mig och Madde till Kuusamo där bussen gick 09:20.. buss till Oulu, böt buss och sen en ny till Kokkola, en timmes paus med kebab som mat, ny buss till vaasa, där Maddes pappa hämta oss och körde hem mig.
Så nu har jag äntligen kommit hem efter en 10 timmars bussresa, jobbigt och nu har man mycket energi.. Så tror jag ska ta och gå ut och skotta gården sen tv och sova. Jobb imorgon. Kommer även bilder sen någongång från resan. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar