måndag 10 september 2012

Lyckad hälg!

Hej igen på er! Jag tänkte berätta om min resa, som har varit riktigt lyckad. Jag tycker massvis om Åland, så mysit och alla är så trevliga där! Onsdagsnatten for vi från Vasa efter några om och men, glömde telefon hemma och pappa fick köra flera varv till stan, steg inn i fel buss och sånt men när vi väl var på så somnade vi i Närpes och vaknade i Åbo, så gick relativt snabbt.
Vi hann också med båten och den turen gick också snabbt fasst det inte brukar göra det. Satt i baren och drack ett par goda drinkar, shoppade massa dricka och sånt i tax-free, känns så bra när man själv kan göra det.
Markus och Mats hämtade oss från båten och vi handlade lite och åkte till Markus, duschade och fixade oss lite innan det började komma folk till Markus,  riktigt roligt också att få träffa nytt folk och se nya ställen än dethär Vasa. Den första kvällen blev väl som den blev för mig, sekärt har jag haft det riktigt roligt men ändå inte riktigt vissta vad man gjort om man sprayar raklöder istället för hårspray och sånt i håret och vaknar på konstigt ställe följande morgon och Ida får hämta mig men nåja.
Fredagen var jag slut, låg i sängen frös och fick det knappt duschat och ätit, men efter några timmar sömn senare på kvällen och städningen så kom vi igång igen med festen hos Mats, innan vi drog inn mot stan.
Jag och Ida promenerade till en restaurang och åt mat sen til Dinos och drack en drink och kom till Park när det stängde så gick tillbaks. Jag och Ida tog taxi till Markus lägenhet den kvällen och hade efterfest för oss själva, somnade på soffan och vaknade när Mats, Lillis Rasmus och Markus kom och var uppe en stund då.
Lördagen var vi och handlade, jag fixade mat när domhär andra sov och drack mina goda gin hela dagen och väntade på en riktigt bra kväll. Satt hos Markus igen innan vi drog på baren igen. Det blev även dinos den kvällen med bra folk, shottar och annat gott att dricka.
Ida, Mats och jag drog till Markus och jag gick ut på en promenad när jag fick lite lejdon och lade mig ner på golvet när jag kom tillbaka och vaknade följande morgon så kvällen började väl bra men slutade lite sämre.
Blev lite mat och städning innan Mats och Markus körde mig, Ida Feeki och Robba till båten, även dom var ju där, hade ju kommit på en spontan ide att komma ner till Åland på bar, det går väl också? helt normalt.
Åt med dem på en restaurang på båten, sovde 2 timmar och satt på med dem upp till Vasa och kom hem runt 00:30 inatt.
Har varit ganska slut idag och fick även äran att smaka på viner idag, tror ni det var bra? Nej! Hälsat på David och Roy har jag också gjort, läst på engelska prov och nu ska jag ta natten.
Det är ju bara som en hel bok att läsa det här nu men dom som orkar läsa det här är väl verkligen intresserad av vad jag har doonat med på Åland :) hihi, godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar